30 Apr 2014

Paljon sanoja, vähän sisältöä

Yhen jutun oon jo oppinut tän arkihaasteen aikana: En tajuu, miten jotkut ehtii valokuvaamaan arkipäiväänsä ja vielä kirjoittelemaan melkoisia romaaninpoikasiakin joka päivä. Tajusin myös, että mun arkipäivän kuvailemisen sisältöarvo tuntuu käsittämättömän pieneltä (ja se tutkimusarvo?). Mutta lupaus on lupaus, tässä kahen päivän eestä pähkinänkuoriraporttia: 

Eilen maanantaina, kuten oikeastaan aina maanantaista torstaisin, heräsin seitsemältä, aamupalastin ja valmistauduin yliopistolle lähtöön. Koska oon esimerkillinen opiskelija (heh), herään aina seitsemältä, vaikka yliopisto alkaa vasta kymmeneltä - tosiasiassa aamut on täällä yhdentoista ihmisen taloudessa ainoa hiljainen ajankohta, joista nauttimisesta on tullut mukava osa arkea. Jossain vaiheessa tajusin, että meillä ei muiden vuosikertojen koeviikon takia ole luentoja, joten rentouduin artikkeleiden parissa. Mulla on tapana seurata useita eri nettisivuja ja lukea tekstejä esimerkiksi koulutuksesta, monikielisyydestä ja ravitsemustieteestä.

Iltapäivästä kävin vaihtamassa euroja pesoiksi keskustassa. Yhdellä korttelilla on useampia miekkosia ja liikkeitä, joissa voi vaihtaa rahaa epävirallisen kurssin mukaan. Moinen rahabisneshän on oikeastaan laitonta, mutta käytännössä sitä ei kuitenkaan kielletä. Mulle ei silti oo koskaan juolahtanut mieleen, että rahaa voi vaihtaa myös virkapukuisen poliisimiehen kanssa. Näin siinä kuitenkin kävi. Poliisi oli erään rahaa vaihtavan kioskin tiskin takana ja tarjos mulle päivän parasta vaihtokurssia (14,25, jos jotakuta kiinnostaa). Oli kyllä harvinaisen epäkohtelias poliisimies, ei tervehtinyt eikä hyvästellyt. Kotimatkalla kävin chipoja, mun lempijuustotaikinapalleroita, jotka söin matea ryystäen, piirrellen ja lukien. Iltasella kokkasin currykasvisrisottoa ja juttelin kämppisten kanssa - näin lyhytversiona koko päivä.

Tänään tiistaina sain loistavia uutisia vuoden loppupuolen tapahtumista, jotka voinkin nyt jakaa julkisesti tässä: marraskuun alussa lennän Suomeen ja saman kuun loppupuolella alkaa työt Saksassa. Joulukin tulee hyvin todennäköisesti vietettyä kotimaan maisemissa, mutta sen jälkeen palaan taas tänne. Näin on nappulat. Alunperinhän tarkoitus taisi olla palata Saksaan, mutta jos ihan rehellisiä ollaan niin mun koko elämä on täällä ja oon hyvinkin tyytyväinen siihen, joten mikskä en jäis tänne siihen asti kuin tilanne muuttuu, jos muuttuu.

Muuten oon puuhaillut tänään samaa ku muinakin päivinä: lukenut, tehnyt jotain luovaa, liikkunut, syönyt, sosialisoinut, nukkunut. Elänyt. Oon tuskaillut sitä, että oon onnistunut hukkaamaan mun kännykän akun (aikamoinen suoritus sinänsä), mutta toisaalta aika harvoin tulee käytettyä puhelinta muutenkaan. Kävin ostamassa leggingsit kaupasta, jonka omistaja oli käynyt Suomessa, eikä sillä ollut kovin hyviä muistoja Silja Linen laivoista. Kauppias oli ammatiltaan arkkitehti, mutta selitti alakuloiseen sävyyn että Argentiinassa elää paremmin myymällä leggingsejä kuin suunnittelemalla rakennuksia. Niin.

Nyt kuuntelen saamenkielistä musiikkia ja jatkan kasvatuspsykologian lukemista.


6 comments:

  1. Oho, meinaat siis jäädä sinne ikuisiksi ajoiksi? :) Tai siis marraskuuhun asti? Hienoa!

    Loistavaa, että poliisiltakin voi vaihtaa pimeesti rahaa. Onpa ainakin kätevä tekosyy, jos AFIP ilmestyy paikalle ;)

    ReplyDelete
  2. En mä ikuisista ajoista tiedä mutta toistaseks nyt ainakin, marraskuussa tuun jokski aikaa Eurooppaan (Suomi + Saksa), mutta tarkotus on palata :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihanaa, että oot niin tykästynyt elämääs siellä. Tulee mullekin parempi olo kun aina hehkutan Argentiinaa joka suuntaan :D (vaikka osaan kyllä sitten kritisoida myös)
      Ehkä nähdään sitten ens kerralla, jos vaikka päästäis ens vuonna tulemaan uudestaan.

      Delete
    2. Argentiinalla, kuten kaikilla muillakin paikoilla, on hyvät ja huonot puolensa, mutta nyt mun paikka tuntuu olevan täällä. Ois kyllä kiva nähdä! :)

      Delete
  3. AnonymousMay 23, 2014

    Meetkö taas sinne joulumarkkinoille töihin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olin jopa vastannut tähän kommenttiin, mutta vastaus ei näköjään saapunut tänne sivustolle asti, hmm? Oon menossa joo joulumarkkinoille! :)

      Delete