21 Jan 2014

En oo viime aikoina ollut kovin produktiivinen. Mun aivotoiminta tuntuu blokkaavan tuotteliaisuuden ja oon onnistuneesti harhauttanut ajatussekasotkuani käyttämällä kehoani: oon täyttänyt mun viikko-ohjelman pyöräilyllä, kiipeilyllä ja parkourilla. Joo, parkourilla, vaikka tais joskus tulla sanottua ettei musta ois siihen. Höpsis! Musta on tekemään ihan mitä vain, jos vain haluan. Miksköhän oon koskaan ees ajatellut toisin.

Ja mikä mua sitten on viime aikoina vaivannut? Se tosiasia, että mulla on enää seitsemän kuukautta aikaa olla Argentiinassa. Sen jälkeen ois hyvä palata takaisin Saksaan, saattaa opiskelut loppuun ja mitä lie vielä. Mun elokuinen lentopäivämäärä kummittelee jo nyt mielessä, vaikka siihen on vielä vaikka miten paljon aikaa ja siihen mennessä mieli ehtii varmasti muuttua monen monituista kertaa. Muttamitäjosseeimuutukaan. Haluaisin pystyä ajattelemaan että voin olla täällä niin kauan kuin huvittaa, siihen asti kunnes tunnen olevani valmis palaamaan (jos koskaan), mutta Saksan opiskelusäännökset ei oikein oo samaa mieltä. Eikä varmaan moni muukaan taho.

Musta tuntuu, että mulla on kiire elää mun elämää täällä, koska pian (ja pian on hyvin suhteellinen käsite - täällä tunnit ja päivät ja viikot vaan vilahtaa ohi ihan huomaamatta!) en enää voi.

Ehkä mun vaan pitää palata viisauteen, jonka rustasin päiväkirjan kannen sisäpuolelle joskus kauan ennen täysi-ikäisyyttä: "Sometimes I have to remind myself that I can do whatever I want to."

6 comments:

  1. Onkohan jotkut oudot energiat liikkeellä, täälläkin tää tammikuu on tuntunut hyvin vähän tuotteliaalta ajanjaksolta. ;)

    Eipä kyllä kannata murehtia mitä tapahtuu 7kk päästä tai edes ylihuomenna vaan heittäytyä flown mukaan, aina sitä jotenkin päätyy oikeaan paikkaan ilman että sitä sen enemmän suunnittelee tai murehtii etukäteen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ongelmahan on siinä että sitä luulee ite tietävänsä mikä se oikee paikka kullonkin on :D

      Delete
    2. Niinhän sitä luulee mutta kun ei tiedä :D Mutta heiiiiii, onko sulla mitään hyviä underground-vinkkejä Berliinin? Auotiotaloja jne! En tiedä Berliinistä mitään mielenkiintoista ja oon menossa ens viikolla!

      Delete
    3. Joo, kato tää: http://ppuzzlepiecess.blogspot.com.ar/2013/05/urbaania-loytoretkeilya-berliinissa.html ! Suosittelen ehdottomasti! Vähän kuumottavia ehkä, jos laittomasti haluu sisään, mutta laillisestikin pääsee. Ja suosittelen myös tätä taidegalleriaa: http://en.wikipedia.org/wiki/Kunsthaus_Tacheles, mutta tuon artikkelin mukaan enää vaan pihan metalliveistokset ois paikanpäällä? Tuut tykkäämään Berliinistä, yks kivoimpia kaupunkeja Euroopassa! :)

      Delete
  2. Voisko asiaa ajatella niin, että kyllä sinne pääsee takaisinkin sitten taas myöhemmin vaIkka välillä joutuisikin käymään muualla? En tiedä onko tuo sellainen mikä noissa fiiliksissä auttaa, mut tuli nyt mieleen.

    Mikko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oon käyny läpi jo kaikki maholliset vaihtoehtovariaatiot, vaikka oikee juttu just tällä hetkellä ja noin yleensäkin on vaan yksinkertaisesti _elää_ :)

      Delete